vrijdag 4 februari 2011

Hij was maar een clown...

Na aanleiding van mijn blog over Jeroen van Baardwijk, kreeg ik veel reacties binnen. Reacties die mij deden schrikken, ja ik wist dat deze meneer graag intimideert, ook dat hij zich in een slachtofferrol probeert te drukken, maar wat ik gisteren mocht lezen, deed mij verbazen.

Inmiddels heeft Yvonne van Hertum middels haar blog aandacht gegeven aan dit zielig mannetje. En ja, ik weet wie ze is, pedofielen en hun supporters kunnen haar bloed wel drinken. In dit geval kan mij dat niet boeien, deze luis in de pels van de overheid, zoals hij zich zelf noemt, mag van mij door de overheid wel z'n pruik wel gewassen worden met anti-luisshampoo. 

Even terug naar wat feiten Jeroen van Baardwijk, met zijn Twitteracount @jvanbaardwijk , had het voorzien op een moeder en haar 13-jarige zoon. Toen deze moeder, uit angst haar account verwijderde, ging onze stoere vent door met haar te zoeken. Met enige regelmaat plaatste hij deze oproep, om wat hij zijn stalker noemde, te vinden.


Het relaas kan ik hier niet gaan plaatsen, daar deze zaak bij justitie ligt. Dat geeft trouwens wel aan, dat ook zij dit gedrag van deze stoere boy serieus nemen.

Ook internationaal heeft hij al van zich laten horen, Jeroen "my lawyer will 
contact you soon" van Baardwijk, weet zijn slachtofferrol ook perfect te spelen naar buitenlandse internet gebruikers (leuk linkje). Het zou mij niets verbazen dat er een connectie is met deze site, maar dat is puur speculatief.

Even terug naar gisteren, op het blogje van Yvonne van Hertum kwam een 
reactie op www.opinieleiders.nl, en ja hoor, weer gefundenes fressen voor het zielige kereltje. En zoals we al gewend zijn van Jeroen, zat er weer een beste en sappige dreigement aan verbonden.

Ook via de mail liet hij zich niet rustig, de mailboxen van Yvonne liepen over 
met dreigementen en het verwijzen naar haar joodse achtergrond. In eentje
maakte hij al melding dat hij zich in haar straat bevond.

Ook de politie in Eindhoven heeft het wel een beetje met hem gehad, getuige
een uitpraak van een politieagent op haar blog, ik quote:
"Die dreigementen van meneer slaan volkomen de plank mis! Meneer is een bekende van de politie Eindhoven, men ziet hem daar liever gaan als komen. Meneer heeft vaak genoeg in de cel gezeten, en is ook meerdere malen hardhandig afgevoerd van objecten waar deze meneer stenis moest schoppen. Ik kan er niet te veel over in details treden daar ik zelf ook werkzaam ben bij dit korps. Geregeld probeert meneer verhaal te halen op collega’s met dezelfde soort eisen cq schadevergoedingen. Meneer eist zelfs het ontslag van een aantal collega’s. U snapt zelf ook wel dat deze meneer een bepaalde god-modua over zich heeft, en zichzelf onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt. Ook bij omliggende regiokorpsen Zuid-Limburg en Belgie staat deze meneer als gekke clown te boek."

Al met al had ik het met mijn gevoel bij het juiste eind, en zal dit gevalletje blijven volgen.

De kriebels

8 opmerkingen:

  1. Dank je Yvonne. Het gaat mij hier nu om een stukje waarheidsvinding. Het is van den zotte dat dit soort sujetten maar rustig iedereen kunnen blijven bedreigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmz, inderdaad een mooie! Kan ik het kopiëren en plaatsen op diverse site's? (wel met link natuurlijk)

    Gr,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. robert van der waal25 juni 2016 om 14:13

    gewoon geen aandacht besteden aan zó'n idioot, het feit alleen al dat hij zichzelf hoogbegaafd noemt alsmede vele andere beslist niet aanwezige kwalificaties die hij kennelijk graag wil hebben maar niet heeft, zegt al genoeg. Vandaar dat hij een reclasseringsambtenaar heeft, zegt ook genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een hoogfunctionerende autist is precies het tegenovergestelde van een pathologische leugenaar.
    Jeroens verhouding tot hetgeen hij als waarheid ervaart is er een van onvoorwaardelijke trouw aan die waarheid. Vandaar dat hij doorgaat. Dat is voor liegende ambtenaren die hun hachje proberen te redden heel lastig. Maar als je als korps samenspant, dan is een veroordeling zo te bewerkstelligen. Jeroen vecht in feite tegen de bierkaai. Maar trouw aan de waarheid zoals hij die ervaart, zal hij waarschijnlijk niet opgeven. Ik kan me voorstellen dat een rechter daarom begeleiding van de reclassering heeft opgelegd. Of dat een middel is waar Jeroen iets aan heeft, is zeer de vraag.
    Ambulante begeleiding vanuit de gezondheidszorg lijkt me meer op zijn plaats. Maar daar moet Jeroen natuurlijk wel zelf voor openstaan. Zo niet, dan heeft een rechter niet veel anders achter de hand dan een 'reclasseringsambtenaar' die de vinger aan de pols houdt.
    Heeft hij daar echt wat aan?
    Kweenie... volgens mij heeft ie meer aan 'een goei wijf'... maar vind dat maar eens als je duidelijk nog met problemen uit een vorige relatie worstelt. Misschien dat hij ooit nog tegen Florence Nightingale aan loopt.

    Sleutelwoorden bij het helen van Jeroens wonden zijn 'verzoening' en 'vergeving'. In 2011 was hij zo ver nog niet, maar we zijn intussen wel 6 jaar verder... dus wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoog intelligent! Laat me niet lachen. Of hij er wat aan heeft is totaal onbelangrijk. Of anderen er iets aan hebben, cq geen overlast meer van dat belachelijke heerschap ondervinden hoort met afstand voorop te staan. De loser heeft al veel te veel kansen gehad en geld gekost. Waarschijnlijk komt hij gezien zijn ernstige persoonlijkheidsproblematiek in aanmerking voor euthanasie, dat dan weer wel:)

      Verwijderen
  5. Zo'n sociaal zwakbegaafde bijstand-trekkende idioot kost de samenleving handen vol geld. Nou wijkagent zet mij maar 1 minuut met dat autistische mormel in een tweepersoons cel en niemand heeft nog ooit last van hem en zijn schizofrene krankzinnigheid, gore intimidaties, overlast en smerige beschuldigingen.

    BeantwoordenVerwijderen